Az új termékek és a stratégia is jól működik

 

2020 és a koronavírus merőben más évet hozott a HAJDU Cégcsoport különböző iparágban érdekelt társvállalatai számára. Amíg a HAJDU Autotechnika Zrt.-nél az autóipari volumenek hirtelen csökkenésére kellett működő stratégiát találni, addig az épületgépészeti termékeket gyártó HAJDU Hajdúsági Ipari Zrt. végig stabil piaccal számolhatott.

 

Idén is nagyot mennek a forróvíztárolók

A pandémia a HAJDU Zrt. esetében nem okozott termeléskiesést, a gyártás az óvintézkedéseket betartva folyamatosan működik. A HAJDU termékek pozíciója a hazai és az export piacokon is stabil, idei árbevétele várhatóan – az elmúlt évhez hasonlóan – 10 Mrd Ft felett realizálódik.

A vállalat új és megújult termékei folyamatosan jelennek meg a piacon, – HP-Tower hőszivattyús forróvíztároló; SMART, SMILEY elektromos forróvíztárolók; IDE/IND…F indirekt fűtésű forróvíztárolók – amelyeket idén a formabontó, szögletes kivitelű HAJDU CUBE elektromos forróvíztároló követett.    

„A fogyasztók környezettudatossága egyre erősebb vásárlói szempont, másrészt a piaci szabályzások is az energiatakarékos termékek fejlesztése felé terelik a gyártókat. Ezért az új termékeink esetében elsődleges cél volt a HAJDU-nál megszokott megbízható, magas műszaki tartalom mellett a készülékeink energiahatékonyságának további fejlesztése, hogy a fogyasztók erősödő energia és költség megtakarítási elvárásainak megfeleljenek. Fontos szempont volt a készülékek megjelenésének megújítása, ezért módosítottuk a formát, kiegészítő elemeket. Az energiahatékonyság jegyében továbbléptünk az innovatív hőszivattyús termékkör bővítésében is.” – részletezi az újításokat Sztányi Péter, a HAJDU Zrt. kereskedelmi igazgatója.

A HAJDU termékeinek értékesítését jelentősen nem befolyásolta a világjárvány. „A belföldi piac a kezdeti pánik hangulat után viszonylag gyorsan visszatért a normális kerékvágásba, a kereskedő partnereink folyamatosan dolgoztak, alkalmazkodtak a megváltozott piaci környezethez és a HAJDU mindvégig teljesítette a partneri igényeket, folyamatosan gyártottunk és szállítottunk. Jelenleg azt látjuk, hogy ebben az évben sem lesz rosszabb évünk a belföldi piacon, mint az elmúlt év.” – tette hozzá a kereskedelmi szakember.

Export értékesítésében szintén sikereket könyvelhet el a vállalat, Oroszországban az indirekt tárolók körében megtartotta piacvezető pozícióját, sőt piaci részesedését tovább növelte. A HAJDU Zrt. mintegy 30 országba exportálja termékeit, elsősorban a Nyugat és Kelet-Európai régiókba, de vannak thaiföldi, tunéziai és gaboni megrendelések is.

 

Akcióterv az autóiparban

A HAJDU Autotechnika Zrt. árbevétele a tavaszi hónapokban drasztikusan visszaesett, a cég gyorsan reagált az átalakult piaci helyzetre és működését az aktuális vevői igényekhez igazította. Csökkentett kapacitással, de folyamatos termeléssel vészelték át a rendkívüli időszakot. Szeptembertől mind az alkatrészgyártás, mind a szellemi terület munkavállalói visszatértek az eredeti munkaidőhöz. Emellett fontos mérföldkőhöz is érkeztek, mivel mostanra szakembereik elkészültek az első transzferszerszámukkal, amellyel az első darabok már legyártásra is kerültek.

Rendelésállományuk jelenleg folyamatosan növekszik, ennek kielégítéséhez tovább bővítik dolgozói létszámukat. Prognózisuk szerint éves árbevételük mintegy 4,5 milliárd forint lesz, ami megközelíti a tavalyi árbevételüket. A várható 10%-os árbevétel csökkenés lényegesen kevesebb, mint az iparág 2020-ban elszenvedett, 30%-os visszaesése.

Az autóipari vállalatnál jelentős potenciált látnak a formálódó piaci trendekben, úgymint a gyártás földrajzi szempontok szerinti újra szervezése vagy a stabil beszállítókhoz történő áttelepítése. Ehhez mindenképpen előnyt jelent a korábbi beruházás során megduplázott gyártócsarnok és az ide telepített prémium kategóriás gyártóberendezések képessége és szabad kapacitása.

 

 

Környezettudatosság

A cégcsoport társvállalatainak egyik legfontosabb törekvése a környezetvédelmi célok támogatása. A HAJDU Ipari Parkot működtető HAJDU Infrastruktúra Zrt. ennek érdekében átfogó energetikai programot valósított meg, amely minden energianemre kiterjedt. A több éves fejlesztések mutatói igen pozitívak, a vállalatcsoport az elmúlt 9 évben több mint 6700 tonna CO2 kibocsátás csökkenést ért el, ez a mennyiség megfelel saját munkavállalói másfél éves ökológiai lábnyomának.